Posts

Showing posts from August, 2013

Kenapa Kerja Sosial?

Assalamualaikum semua =)

Sejak sekolah rendah memang dah dapat rasa/tahu yang wani memang lebih ke arah atau lebih suka suka dan sukakan pengiraan. Otak kita memang tak boleh terima tentang fakta mahupun sejarah apetah lagi kerja-kerja menghafal. Sebab tu lah masa sekolah rendah agama dulu subjek hafazan selalu tak dapat mumtaz. agaknya lah. heks. Camne nak dapat mumtaz kalau hafal pun main-main kannn. :p ustaz suruh hafal surah lain, surah al fatihah yang kau hafal. Nangis weh nangis.

Sebab kita dah mind set dalam minda/fikiran/otak, jadi kita memang takkan suka atau memang menyampah gila dengan benda tu. Serius tak tipu tau. Cuba kan korang ni memang handal tahap genius pasal sejarah sampai tak payah bukak buku balik masa belajar, lepas tu boleh jawab terus bila cikgu tanya dalam kelas. Subjek math tu korang pandang tak bermata mata pun. Siap kata, 'apa benda tah nak pening kepala kiranak kena kuasa kuasa.' Camtu lah wani rasa sebab wani cinta mati bagai nak rak dengan math…

Aidilfitri

Image
Assalamualaikum semua.

Rasanya belum terlambat lagi nak ucapkan Selamat Hari Raya. hiks. Kita memang camni, orang awal awal dah ucap kita baru nak merangkak-rangkak menaip kann. Nak kata busy tu tak jugak sebab tengah habiskan sisa-sisa cuti yang berbaki 3 minggu lagi. Mungkin kekangan masa yang kejap baik kejap tak baik, mungkin jugak sebab jarang membuka laptop. teheeee :D



Sempena raya kali ini, wani nak mintak maaf kalau ada salah silap dalam berkata-kata. Dahku ini hanya manusia biasa yang selalu buat silap cakap lepas. heks. Hari baik bulan pun baik, apa kata kita saling bermaafan kan? 

Raya tahun ni pun biasa biasa je macam tahun-tahun yang lepas, cuma ada sikit rasa sedih gak lah bila arwah wan wanie dah takde. tssk. Sepupu-sepupu semua pun dah makin besar dah makin dewasa, nak main bunga api memalam raya sama-sama memang takde feeling sangat dah. Baru la wani perasan bila kita dah makin meningkat dewasa ni kan, makin kita rasa biasa je sebenarnya sambut raya. Kalau tak, wani …