Posts

Showing posts from August, 2014

Congratulation Farhan Mahhadi

Image
Masa sekolah aku pernah berangan nak bersuamikan pilot. Amboi nak suami pilot je. Bahahaha. Bukan sebab dia bawak kapal terbang tapi sebab dia punya uniform, bila tengok tu rasa handsome rasa segak rasa cair je hati ni, sambil jalan kat aiport tu sambil tarik beg dia. Wow kacaknya!

Berangan tak sudah ibarat angan-angan Mat Jenin yang duduk atas pokok kelapa lepas tu jatuh ke bawah. Luls.

Walaupun aku tahu impian dan angan-angan tu takkan jadi kenyataan, tapi sejak 2 tahun yang lepas aku dah ada abang uniform sendiri. Awwww sweet bak lolipop kann :P
Farhan kat UTHM sana join PALAPES, tu yang secara langsungnya aku dah ada abang uniform sendiri. Abang uniform kita bukan abang pilot dah tapi abang tentera. Kekeke. Kita tak kisah tak dapat pilot, dapat tentera pun bolehhhh. Pegang senjata pulak tu.

Dah 3 tahun dah Farhan join PALAPES tu, tup tup harini 23hb Ogos 2014 dia tauliah. Kejap je aku rasa masa berlalu. Yelah dulu masa dia tengah sibuk, aku yang asyik bising dia takde masa lah, a…

Salam Aidilfitri 2014

Image
Malam raya baru sibuk tolong mak masak rendang dengan nasi impit. Mak jenis masak tak suka nak awal-awal, lepas dah buka puasa baru lah mula masak. Dulu masa kecik bila malam raya kita sibuk main bunga api kat luar rumah dengan adik-adik, takde lah nak tolong mak masak semua ni. Dah jadi anak dara kan, kena lah buat cara anak dara. Gituuuu. haha.
Mak, ayah, wawan and aku. 
Raya tahun ni takde tema warna untuk baju raya, beli ikut suka hati je. Walaubagaimanapun, aku dengan Wawan tetap nak sama warna. Hihi. Mengada sangat. Takpe nanti dah ada suami, sama warna dengan suami pulak. 

Macam biasa setiap tahun raya pertama mesti raya kat rumah dulu. Aku takde kampung jauh-jauh nak balik, makanya raya dulu kat rumah sendiri sebab rumah sendiri pun kat kampung. Hahaha. Lepas habis bermaafan dengan family sendiri, baru lah jumpa atuk kat sebelah rumah. Before kitaorang bermaafan sesama sendiri, kitaorang pergi ziarah kubur arwah wan kejap. Rindunya kat arwah wan T.T Tahun ni tahun kedua kitao…