Posts

Showing posts from October, 2014

Dugaan jadi pelajar tahun akhir

Menjadi seorang pelajar tahun akhir bukan lah sesuatu yang mudah dan paling senang dalam hidup. Ye, bukan mudah. 

Permulaan semester baru bulan September lepas amatlah menyedihkan bagi aku. Ujian demi ujian yang datang dalam hidup bagaikan satu beban yang aku kena pikul sampai diri sendiri rasa tak mampu.
Laptop yang aku dah guna dan angkut ke sana ke sini untuk buat assignment yang tak pernah habis selama 3 tahun buat drama kejap elok kejap tak elok. Kau rasa itu masalah kecik tapi itu masalah paling besar dalam hidup aku buat masa ni. Tapi sebenarnya salah aku jugak sebab tak reti-reti nak pergi service laptop sedangkan abang kedai tu dah suruh dah. Aku punya tahap kedegilan boleh lawan abang tu, jadi aku biarkan je lah laptop ni panas sampai berbunyi sampai satu masa dia dah penat agaknya, dia shutdown sendiri dan tak nak hidup kembali. T.T
Mula lah episod mencari tempat nak baiki laptop. Bukan senang. Tanya orang tu orang ni semua macam tak boleh nak bagi cadangan. Ujian lagi.

Ak…