Exam week

by - June 09, 2014

Hye.

Kat UKM final exam dah start 9hb, U lain aku tak tahu lah macam mana sebab ada yang awal ada yang lambat. Apa yang penting budak degree memang tengah/akan sibuk dengan final exam.

Paper aku start 9 Jun dan akan habis 24 Jun nanti. Tak payah terkejut sangat sebab dari sem 1 lagi paper aku selalu macam tu. Mula bukan main awal tapi habis lebih kurang je lambat dengan budak lain. Benci betul. Suka bagi gap panjang konon nak bagi masa kitaorang study ke apa pun tak sure lah tapi kalau boleh nak cepat habis tak nak sakit kepala dengan final ni. Serius tak tipu. Bila gap panjang tu lagi lah tension nak study kannn.

Bila compare jadual aku dengan Farhan, memang dia punya subjek final exam sentiasa sikit dan akan habis lagi awal dari aku. Dari aku masuk u sampai dah masuk sem 4 ni memang macam tu je graf dia, tak pernah nak berubah langsung bagi paper aku habis dulu. Hahaha. Sakit hati ni kadang-kadang sebab tak puas hati. Dia tu budak engineering tapi paper kemain sikit lepas tu habis awal. Konghajo namanya tu hehehe.


Nak dijadikan cerita, petang tadi baru jawab paper pertama.
Heh.

Paper pertama ni nak kata susah tu memang tidak lah. Tak tahu kenapa tapi memang soalan dia straight forward je Dr Sam buat. Kalau kau baca betul-betul memang kau boleh jawab. Macam aku, ada dua tiga soalan aku tak boleh nak jawab sebab aku tak ingat sangat tapi yang lain Alhamdulillah okay je. Gigih jawab tadi sampai keluar awal dari dewan periksa. Mampu? kekeke. So satu paper dah habis, tinggal lagi lima paper. Cepatlah habis, cepatlah habis. I is tak sabar.


Jumaat lepas aku balik rumah kejap. Yelah kengkonon kata tak nak balik rumah sebab nak study. Poyo lagi dengan mak kan. Sekali tetiba kena balik jugak sebab nak ambik beg baju aku, nanti hujung bulan nak bawak balik kain baju semua takde beg payah pulak. Nak taknak balik lah sekejap. hihi. Itu pun kebetulan hari sabtu rumah nenek belah mak ada kenduri arwah sebelum bulan puasa. Konon je kebetulan padahal memang niat nak makan lauk kenduri masa balik tu. -.-



Salam sayang,
Shazwani Ramly.


You May Also Like

0 comments