Family Day Social Work 2014

by - June 17, 2014


Family day ni mula-mula planning nak buat kat PD, tapi disebabkan ada masalah sikit so kitaorang buat kat UKM je. Apa yang penting kitaorang enjoy. Family day ni kitaorang buat minggu sebelum study week, minggu ke 13 kuliah kalau tak silap, kalau silap pun buat-buat betul je lah. 


Waktu family day ni memang tak ramai yang datang. Mungkin faktor busy siapkan assignment atau tidur tak bangun-bangun atau dorang dah sibuk balik kampung sebab dah nak dekat study week atau malas nak turun atau dorang terlupa. Muahaha banyak lah aku punya atau atau kan -.-

Gigih bangun pagi sabtu. Kalau tak, bangun subuh lepas tu tidur balik. Biasa lah waktu hari cuti memang macam tu. Hari sabtu ahad lah hari pemalas nak bangun cepat-cepat sebab takde apa nak buat.

Ini Natrah dengan Kak Hazim. Natrah saja nak lentik badan konon comel ke cemana. Haha.

Atikah tunjuk roti sebab dia lapar pagi tu, lepas dapat roti dengan air terus dia happy semacam.

Tengok lah budak berdua kat bawah tu. Tak tahan panas katanya so gunakan Puteri untuk berlindung. Heh. Kak Ilah tu aku tak tahu motif dia sambil pegang roti sambil buat muka cenggitu. Haha.


Family day ni budak first year yang handle. Kitaorang yang kakak-kakak ni tolong datang makan main dan ambik hadiah je. Hihi. Mula-mula sampai tu boleh kira berapa orang je yang datang tapi lepas tu bertambah lah sikit.

Pagi tu aku dengan Tikah ingat takde breakfast ke kan, rupanya ada. Alhamdulillah rezeki. Penat tau aku dengan Tikah jalan kaki dari kolej pergi padang tu, jauh okay. Gigihkan diri jugak sebab saja sambil tu exercise sikit kekeke. Maklumlah aku ni makin lama makin berisi je rasanya T.T Aku pun tak pasti betul tak perasaan tu sebab ada yang kata aku berisi sikit, ada yang kata aku susut sikit. Orang perempuan ni kan, dia dah kurus pun dia kata dia gemuk, kau cakap dia kurus pun dia tetap pertahankan yang dia rasa dia gemuk. Maka biar lah dia layankan gemuk dia tu ye. Kahkahkah.

Okay habis makan roti minum air semua, game start. Aku ni jenis pelupa nama game so memang aku tak boleh nak cakap apa benda game kitaorang main haritu. Tengok gambar je pun boleh teka rasanya.

Ni group Zulfika, Arif dengan Chibi(perempuan sorang tu). Chibi tu budak first year, maka aku tak ingat apa nama betul dia, yang aku panggil-panggil selama ni Chibi je sebab dia ni jenis kepoh sikit. Tu yang senior semua kenal hehe.

 Atikah group dengan aku. Mula-mula kitaorang berdua je tapi lepas tu sorang budak first year join group kitaorang.

Ini dia punya mastermind untuk family day haritu. Nama dia Zul.

 Aku tak tahu lah Kak Hazim tu kenapa. Dia tengah tepuk tangan kot. Muahaha.

Oh ye, jangan pelik kenapa ada yang pegang payung tu sebab masa ni walaupun baru pukul 10 pagi tapi cuaca dia terik sangat. Orang kata matahari pagi ni elok kan? Tapi kalau dah terik gila memang dah tak fikir dah elok ke tak, selagi boleh kalau ada khemah pun siap nak pasang lagi. Redha je lah main tengah panas.

Antara jejaka yang hadir. Jejaka sangat *muntah*. Jejaka yang pakai baju hitam ada angry birds tu senior kitaorang tau. Aku nak tergelak bila nampak dia pakai baju tu. Hahaha agaknya bangun tidur terus datang kot.

Masa ni dah tukar game lain pulak. Kena ikat kaki pakai tali lepas tu jalan, sebab tu Kak Ilah sampai jatuh. Haha.

 Main lagi.

Main lagi.


Soraya ni dia datang lambat, orang dah habis 2 game baru terhegeh-hegeh nak datang. -.-

Adik first year.

Adik first year. Sorry kakak kau ni memang jenis suka ambik gambar muka orang tengah tak ready.

 Kak Ninie tengah tiup belon dan Kak Miza menyelit di belakang.

 Kan dah kata, Kak Ilah ni susah nak senyum. Hahaha kesian gambar Kak Ilah.

Bergabung, meleteop! Hahaha.

Game terakhir ni aku tak tahu apa nama dia. Lagipun game ni aku tak join sebab aku sibuk ambik gambar. Hihi.



Mereka ni dah terkeluar dari game sebab belon dah pecah. Duduk tepi jadi penonton je.

Lepas habis je game terakhir tu, kitaorang makan nasi. Nasi kukus tau. Sedappp. Zul tempah nasi untuk 60 orang macam tu, tapi kan ramai yang tak datang so sorang boleh ambik 2 3 bungkus nasi. Aku dengan Tikah ambik sorang 2 sebab satu untuk makan tengahari dan satu lagi untuk makan malam. Bila balik bilik nak makan petang tetiba rasa ayam sayur sambal belacan semua dah basi. T.T Redha je lah. Terpaksa ikat perut. Haha.

Dah habis makan tengahari sama-sama, acara bagi hadiah. Okay setiap kumpulan dapat hamper ye. Untung betul siapa yang join family day ni. *nak cakap diri sendiri lah tu* kekeke. Dapat hamper lepas tu bukak lepas tu bahagi bahagi dalam group sendiri. 


Antara yang hadir ni je lah, jejaka tak ramai itu perkara biasa. 


Aku, Tikah dengan Puteri balik kolej jalan kaki. Zul tu ajak tumpang naik kereta dia tapi kitaorang tolak. Eh takpe kitaorang dah biasa dah sebab tadi datang pun jalan kaki -.- Omg lepas makan je terus exercise kan balik kolej jalan kaki, sampai kolej je tetiba rasa dah kurus terus. Hihihi. 

Family day kali ni pun best even kita tak jadi pergi PD. Hahaha it's okay asalkan semua happy. Tahniah untuk Zul dan ajk dia sebab handle family day ni dengan baik. Semua okay semua best. Kakak abang semua suka je dapat join main macam ni. Hehe kalau bab main memang nom 1 engko ye, cuba suruh buat assignment, banyak engko punya alasan kan. K.

Terima kasih semua.


Till then.

You May Also Like

0 comments