Study week

by - June 04, 2014


Minggu lepas 1 Jun abang sepupu aku bertunang. Pecah rekod dalam sejarah hidup, aku tak balik rumah untuk majlis yang melibatkan family aku. Pehh tetiba rasa macam bangga. Hehehe. Aku ni nama je belajar dekat kan tapi tak reti nak balik.

Mak call tanya memang tak nak balik ke?
Ye mak, memang tak nak. Wani nak study sikit ni sebab nak final exam. *ayat tak tahan poyo gila*

Takpe lah, kalau aku tak pergi pun takdenya majlis tunang tu kena tunda ke apa kan, tetap jalan jugak. Nanti Abang Mie nikah kahwin aku pergi lah. Itu memang wajib. Macam tak lengkap je majlis kahwin kalau takde aku. Hihi. Dengar-dengar paling awal Abang Mie nak nikah bulan November ni, paling lambat pun bulan Januari tahun depan. Wuu aku yang dengar pun excited sekali. Maklumlah, family belah ayah aku ni memang jarang nak ada majlis kahwin besar macam ni. Sekarang semua dah besar-besar macam every year je akan ada majlis kahwin. Hahaha.


Sebenarnya study week dah mula, so aku dengan cita-cita yang tinggi tak nak balik rumah pun sebab nanti kat rumah aku tak study. At least duduk kat UKM ni kan aku ada lah duduk kat meja belajar buat nota sambil membaca walaupun 2 perkataan je, ni kalau balik rumah buku, notes, laptop, semua aku campak tepi malas nak bukak. Gituu. Duduk rumah tu mampu buat kau lupa pasal study ni, tak pandang dah nota ke laptop ke. Aku jenis macam tu.

Orang yang tahu macam mana rasa seronok dan betapa indahnya duduk kat rumah je faham perasaan aku. 


Start sem lepas punya study week, aku dah perasan macam mana aku nak study sampai masuk dalam kepala serap segala huruf yang aku baca. Well, aku ni jenis tak suka membaca atau menghafal. Aku paling benci sekali bila time exam nak kena baca/hafal. Haa sebab tu lah belajar sejarah masa sekolah dulu aku tak penah nak dapat A, asyik B je sepanjang tahun.

So sem lepas aku buat notes sendiri. Walaupun lecturer upload nota kat iFolio, gigih aku download lepas tu bukak setiap bab semata nak tengok dan salin balik. Kau mampu? Hahaha. Takde lah aku salin bulat-bulat semuanya, aku ambik mana yang penting je. Orang lain sebab dorang tu bijak pandai dari aku, dorang print je lepas tu baca. Aku ni lambat sikit, kena gigih dari dorang yang bijaksana tu, so study pun kena mula awal sikit lah. This semester punya study week pun buat macam tu jugak sebab dah tahu cemana nak bagi tak bosan membaca sebab aku jenis baru baca 2 ayat je dah mengantuk. Kahkah teruknya. Mind set tak betul aku ni T.T

Lepas tu bila dah masuk petang, Ya Allah rasa terduga sangat bila nak study. Mengikut teori aku sejak zaman sekolah lagi, waktu petang adalah bukan waktu yang sesuai untuk membaca sebab masa tu akan menguji kesabaran aku yang cepat bosan tahap melampau ditambah pula dengan mengantuk tak ingat dunia. 

Sebelum start study week pulak, haritu aku keluar tengok cerita Godzila dengan Edge of Tomorrow. Xmen je tak lepas nak tengok. Takpe, dua movie tu pun dah cukup bagi reward kat diri sendiri sebab nak final exam. Kejadahnya. Hahaha bukan patutnya lepas habis final ke baru bagi reward kat diri sendiri? Ahhh lantak aku peduli apa. Siap bagi reward kat diri sendiri bagai. Lepas ni tak rajin nak belajar, aku tak tahu nak kata apa dah. Kekekeke.


So good luck untuk mereka yang akan final exam nanti.

Untuk diri sendiri jugak, tabah lah menghadapi final exam yang akan datang dengan jiwa yang mantap. Hehe.



Adios.


You May Also Like

0 comments