Congratulation Farhan Mahhadi

by - August 23, 2014


Masa sekolah aku pernah berangan nak bersuamikan pilot. Amboi nak suami pilot je. Bahahaha. Bukan sebab dia bawak kapal terbang tapi sebab dia punya uniform, bila tengok tu rasa handsome rasa segak rasa cair je hati ni, sambil jalan kat aiport tu sambil tarik beg dia. Wow kacaknya!


Berangan tak sudah ibarat angan-angan Mat Jenin yang duduk atas pokok kelapa lepas tu jatuh ke bawah. Luls.


Walaupun aku tahu impian dan angan-angan tu takkan jadi kenyataan, tapi sejak 2 tahun yang lepas aku dah ada abang uniform sendiri. Awwww sweet bak lolipop kann :P

Farhan kat UTHM sana join PALAPES, tu yang secara langsungnya aku dah ada abang uniform sendiri. Abang uniform kita bukan abang pilot dah tapi abang tentera. Kekeke. Kita tak kisah tak dapat pilot, dapat tentera pun bolehhhh. Pegang senjata pulak tu.


Dah 3 tahun dah Farhan join PALAPES tu, tup tup harini 23hb Ogos 2014 dia tauliah. Kejap je aku rasa masa berlalu. Yelah dulu masa dia tengah sibuk, aku yang asyik bising dia takde masa lah, asyik sibuk je lah, weekend je ada latihan, orang cuti sem dia ada kem, kalau nak balik sini pun kena tengok jadual dulu free ke tak weekend. Busy kalah YB tengok kawasan. *mata ke atas* Lepas tu bila aku bising itu ini, dia pandai pulak menjawab "masuk PALAPES pun sebab dia jugak." Ewahhhh aku pulak yang kena balik. 


Dalam rasa menyampah tengok dia busy, aku suka je sebenarnya dia masuk PALAPES tu. Hahaha. Gila tak suka, aku kan suka tengok lelaki yang beruniform. Tapi dah 3 tahun dia dengan PALAPES, aku tak pernah tengok character dia dalam PALAPES macam mana dan dalam 3 tahun ni jugak hanya sekali je aku pernah tengok dia pakai uniform dia. T.T 

Wishlist aku sebenarnya nak tengok Farhan dalam uniform depan mata sendiri, tapi sekarang hanya tinggal harapan sajo. Tengok gambar je mampu. Disebabkan dia pun jauh kat Johor maka aku pun ada lah jeling-jeling abang Palapes kat UKM. Tu lah siapa suruh dia jauh-jauh. Kahkahkah.




2 minggu dia kat UPSI untuk Istiadat Pentauliahan Diraja, dia jadi makin gelap dari sedia kala. Lepas tu dia bising kat aku kata dia gelap. Bahahaha. Takpe, gelap gelap pun tetap manis. Lepas ni duduk je dalam rumah tak payah keluar bagi putih balik kulit tu ye. Kalau boleh putih balik lahhhh. Hahaha.



Kehadapan Farhan Mahhadi,

Harini adalah hari yang awak tunggu-tunggu dan harini jugak awak ditauliahkan sebagai Leftenan Muda. Congratulation! Tak dapat datang sana bagi bunga ala ala sweet, tunggu awak balik sini je lah claim hadiah. Walaupun disebabkan saya awak masuk PALAPES (rujuk apa Farhan kata), kira tak sia-sia lah saya buat hal dulu. Hahaha. Then you're so lucky you know. Well, thanks to me :)


Tahniah awak sebab dah habis PALAPES. Tumpang happy untuk awak. Tak lah, sebenarnya memang happy pun sebab awak dah tak payah nak sibuk dengan latihan, fokus PSM je. Hahaha. Lepas ni tak boleh panggil abam palap or abam JUO lagi dah, kena panggil abam engine pulak. Semoga awak happy dengan apa yang awak dapat harini walaupun saya takde kat sana. Ececeh. Sorry sebab tak dapat ada kat sana untuk tengok awak, mesti awak berharap saya ada kat sana kan? Alaaaa kita faham lah, malu pulak nak mengaku. Hehehe. I'm sorry. Kita kat sini pun sedih tak dapat ada kat sana. Sobs.


Anyway, Congratulation again!



Till then.

You May Also Like

2 comments

  1. Awww sweet nye hakak long dengan habang long nie wink wink

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi amboi, takde duit raya nak bagi lah Asikin :p btw thank you.

      Delete