Salam Aidilfitri 2014

by - August 05, 2014


Malam raya baru sibuk tolong mak masak rendang dengan nasi impit. Mak jenis masak tak suka nak awal-awal, lepas dah buka puasa baru lah mula masak. Dulu masa kecik bila malam raya kita sibuk main bunga api kat luar rumah dengan adik-adik, takde lah nak tolong mak masak semua ni. Dah jadi anak dara kan, kena lah buat cara anak dara. Gituuuu. haha.

Mak, ayah, wawan and aku. 

Raya tahun ni takde tema warna untuk baju raya, beli ikut suka hati je. Walaubagaimanapun, aku dengan Wawan tetap nak sama warna. Hihi. Mengada sangat. Takpe nanti dah ada suami, sama warna dengan suami pulak. 


Macam biasa setiap tahun raya pertama mesti raya kat rumah dulu. Aku takde kampung jauh-jauh nak balik, makanya raya dulu kat rumah sendiri sebab rumah sendiri pun kat kampung. Hahaha. Lepas habis bermaafan dengan family sendiri, baru lah jumpa atuk kat sebelah rumah. Before kitaorang bermaafan sesama sendiri, kitaorang pergi ziarah kubur arwah wan kejap. Rindunya kat arwah wan T.T Tahun ni tahun kedua kitaorang beraya tanpa arwah wan. sobs.

Then balik rumah atuk, kitaorang mintak maaf sesama sendiri pulak. Tak sangka kan, umur dah 21 tahun pun dapat duit raya lagi. Terasa muda sangat bak belasan tahun. Hihi. Mungkin sebab still study lagi so memang lah boleh dapat. Farhan kata sebab aku ni kecik lepas tu pendek, sebab tu aku dapat duit raya lagi. Kuangajooo sangat kan. Dia tu dah tua pun dapat, eeee tak malu betul.

Cousins. Aku, Kak Dyra and angah. 

Kitaorang masih anak dara lagi so duduk pun kena sopan gitu. Hahaha. Sopan sangat tau.

Well aku punya ayu sopan tak boleh tahan lama. Diorang berdua ni propa lebih je.


Kan dah kata propa je lebih. Anti sosial sangat tau, kesian Sabrina syok sendiri. Muahaha.

Habis je sesi bermaafan kat rumah atuk, kitaorang gerak pergi rumah nenek belah mak pulak. Macam tu lah setiap tahuh, sebab atuk belah ayah dengan nenek belah mak dua-dua kat kampung yang sama. Dalam sehari tu dah siap jumpa atuk dengan nenek dah. Untung duduk dekat ni tau. Semoga dapat suami yang dekat-dekat je nanti. Bahahaha.

Okay ni adik beradik aku. Kitaorang ada 4 orang je, bila sorang takde rasa tak lengkap. Gambar raya kitaorang untuk tahun ni :)

Feeling ada anak dah ni. Hahaha. Berangan lebih woi. -.-

Makin dewasa makin rasa raya tu macam tak best dah. Dulu nak raya mesti bagi kad raya kat kawan yang kita suka lepas tu dapat kad raya dari kawan juga, tapi sekarang satu jenis kad raya pun aku takde dapat. Aku lebih suka raya masa zaman aku kecik dulu, rindu sangat.

So selamat hari raya aidilfitri untuk semua. Maafkan segala salah silap aku kepada sesiapa yang pernah terasa hati, makan hati, sakit hati dengan aku. 


Till then.

You May Also Like

0 comments